10 Adımda Ücretli Aramalarla Dönüşüm Kazanmak

10 Adımda Ücretli Aramalarla Dönüşüm Kazanmak
10 Adımda Ücretli Aramalarla Dönüşüm Kazanmak

Bir müşteri ücretli bir reklam verip reklamda ufak bir alıntıya yer veriyorsa ve daha sonra müşteri hizmetlerine ulaşıldığında bu alıntı yerine getirilmiyorsa sıkıntı var demektir. Bir diğer müşteri dönüşüm alamadığı için anahtar kelimeleri belirli rotasyon halinde sık sık kullanıyorsa sıkıntı var demektir. Bir diğer müşteri bir forma CAPTCHA eklemiş ise ve bu hiçbir zaman bir işe yaramamışsa yine bir sıkıntı var demektir.

google-adwords-ucretli-aramalarda-donusum-kazanmak

Verilen bu örnekler işletmelerin ücretli arama bütçelerinden binlerce doların uçup gittiğinin bir göstergesidir. Bunlar doğrudan gelir kaybı oluşturabildikleri gibi bazı durumlarda potansiyelleri tamamen ortadan kaldırmaktadırlar.

Bir sitenin satışları veya beklentileri gerçeğe dönüşmediği zaman firmalar çevrimiçi pazarlama girişimlerini kötü adam olarak görmeye başlarlar. Çevrimiçi yürüttüğünüz kampanyalar hedeflerine ulaşabilirler ancak zayıf bir uygulama söz konusuysa sonucu daima başarısızlık olur.

10 Adımda Ücretli Aramalarla Dönüşüm Kazanmak

  1. Bir analitik çözüme sahip olduğunuzdan ve bunu kullandığınızdan emin olun.
  2. Hedef takip etmeyi aktif hale getirin. Hedeflerinizi takip ederken takip edilen her hedef için bir değer belirleyin.
  3. Her bir ölçüm için hedef dönüşüm hunilerini aktif hale getirin. Performansı kaynak, kampanya, reklam, anahtar kelime ve diğer boyutlarıyla inceleyin.
  4. AdWords, Ad Center veya diğer üyelikler içerisinde dönüşüm takip etmenin açık olduğundan ve düzgün bir biçimde çalıştığından emin olun.
  5. Sadece hesaplarınızda yer alanlara bağlı kalmadan diğer performans ölçümlerini rutin olarak analiz edin.
  6. Her bir kampanya için hemen çıkma oranı, ortalama ziyaret edilen sayfa ve sitede geçirilen ortalama süre gibi ek anahtar performans göstergelerini ölçün. Sitenizde yer alan kötü içerikler ve açılış sayfaları kampanyalarınızı olumsuz etkileyebilir.
  7. Alışveriş işlemini kişisel olarak test edin veya bir başkasını bunun için görevlendirin. İşlem sürecinde yaşanan zorlukları tespit edin.
  8. İstenilen eylemleri tamamlama yeteneğinizi test edin. Bunu “çalışıyor” veya “çalışmıyor” bakış açısıyla gerçekleştirmeyin. Bunu potansiyel kullanıcıların deneyim/kullanılabilirlik sorunlarını belirlemek için yapmalısınız.
  9. E-posta veya telefon üzerinden gerçekleşen işlemleri de analiz edin. Burada önemli olan ne kadar müşteri yarattığınız değil onlarla ne yaptığınızdır.
  10. Sadece veri setlerini incelerseniz başarısız şekilde işleyen bir kampanya için hatalı karar verebilirsiniz. Bu yüzden sitenizi rutin olarak test etmelisiniz.

Başarının bedeli daima tetikte olmaktır. Her şeyin düzgün bir biçimde çalıştığından emin olun! Siteniz işletmenizin bir parçasıdır, ondan ayrı bir şey değildir. Eğer müşteri yaratmak sizin için önemliyse düzenli olarak girişimlerinizi ve elde edilen sonuçları test edin. Bazı durumlarda belirli iyileştirmeler gerekebilir veya çevrimiçi uygulamanız problemleri olabilir. Varsayımlarla hareket etmemelisiniz.

Bugün bir iyilik yap, bu yazıyı arkadaşlarınla paylaş :
Bu yazıdan para kazanabilirsin

BU YAZIYI OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

YORUMLAR

    Bu yazıya daha önce hiç yorum yapılmamış.
    İlk yorumu sen yap!

Yorum yap

Geçersiz bir mail adresi girdiniz. Lütfen tüm zorunlu alanları doldurun. *